Fogadjelmese

Szia! Itt most Bence, Borka és Barnabás posztjait olvashatod. Egy elvarázsolt világban vagyunk, mert meg kell mentenünk a Fogadd El virágot. Gyere te is, és segíts nekünk! Hogyan? Idejében megtudod!

Játékszabályzat

Ha szeretnél nyerni, kattints ide, és ismerd meg a "Fogadjelmese" játék szabályait!

Facebook

Friss topikok

  • Fekete Sámuel: @szemet: ja én is valami ilyest gyanítok. De persze olyan homályos ez a csipkerózsika-mese. @Foga... (2011.05.13. 01:43) A Törpe felbukkanása

A Ládaszellem

2011.06.16. 07:00 - Fogadjel Borka

Sziasztok!

 

Itt Borka. A két bátyám azt mondta, hogy nekem „köszönhető” a sok galiba, ami történt a labirintusban, úgyhogy írjam le én, hogy mi lett azután... Belátom, tényleg én voltam béna, mert a külső alapján ítéltem meg Rudolfot és Gusztávot, és nem hallgattam a megérzéseimre…

No, de kár már ezen keseregni, lássuk, mi történt azután, hogy Bence azt mondta, vissza kéne szerezni a kulcsot!

– Van egy ötletem! – mondtam neki a telefonba. – Nem mennél vissza megnézni, hogy játszik-e még valamilyen filmet a mozid? Hátha…

– Mire gondolsz? – kérdezte Bence gyanakodva.

– Menj csak be és mondd el, mit látsz! – bíztattam, mert nagyon reménykedtem valamiben.

Bence visszament a vetítő terembe, aztán pár pillanatnyi csend után meglepetten beleszólt a készülékbe:

– Boszorkány vagy! Tényleg megy itt egy film. Méghozzá Rudolfról!

– Szuper! Éppen ebben bíztam! Hogy látni fogod, mit csinál és így tudunk majd valamit tenni. Szóval, mit csinál?

– Megy valahová. Elégedetten forgatja a kezében a kulcsot. Látom már, a kastély felé tart, ahol Ödön bácsit hagytuk... De vajon minek a kulcsa lehet ez?

– Alighanem mindjárt kiderül… De addig is, cselekednünk kell! Én visszamegyek Gusztávhoz és elmondom neki, mi történt, és elhozom magammal. Te mondd meg Barnabásnak, hogy induljon el Gergőkével a kastély felé. Te pedig maradj, ahol vagy, addig, amíg látsz valami hasznosat – hadartam.

– Rendben, főnök – válaszolta Bence, némi éllel. – Most leraklak. Pá.

Elindultam Gusztávért. Görcsben állt a gyomrom, annyira rosszul éreztem magam amiatt, amit tettem… Elértem a kis házat és bekopogtam. Gusztáv azonnal ajtót nyitott.

– Jaj, hát te vagy az? –kérdezte. – Nem értettem, hová tűntél… kerestelek mindenfelé…

– Szegény Gusztáv, borzasztó nagy hülyeséget csináltam és most azért jöttem, hogy bocsánatot kérjek tőled.. – mondtam neki.

– De hát mi történt? – kérdezte kedvesen. Még mindig nem értette, mi történt.

Elmeséltem neki, hogyan loptam el a kulcsot. Gusztáv, a legjobblelkű ember, akit valaha is láttam, csak állt és nézett nagy csodálkozva rám, aztán azt mondta:

– Szegény kislány… jól becsapott téged az én gonoszlelkű bátyám! A leckét megtanultad, megbántad, amit tettél, én pedig neked tiszta szívből megbocsájtok!

– Annyira, annyira jófej vagy, Gusztáv! – kiáltottam és átöleltem. – Most pedig gyere velem, kérlek, akadályozzuk meg, bármiben is mesterkedik Rudolf!

– Azt én pontosan tudom, miben mesterkedik – mondta Gusztáv. – A kulcs egy ládát nyit, amit Apánk, a megboldogult III. Csókfalvy Csókos Tihamér hagyományozott ránk, vagyis Gergőre, Rudolfra és rám. De mivel tudta, hogy Rudolf milyen sötétlelkű, Gergő pedig még kisfiú volt, a kulcsot rám bízta és elvarázsolta, hogy Rudolf ne tudja tőlem ellopni. Ezért kellett, hogy te ellopd neki…

– Jaj. És mi van a ládában?

– Fogalmam sincs. Ugyanis Rudolf elüldözött a kastélyból apánk halála után és mint látod, csúffá tett. Azóta be sem tettem a lábam a kastélyba…

– Nincs vesztegetni való időnk! – kiáltottam. – Gyerünk! Ha minden igaz, akkor Barnabás testvérem már úton van a kastély felé Gergővel.

Szedtük a lábunkat, ahogy csak tudtuk. Aztán egyszerre újra ott volt előttünk a kastély. Épp akkor futott be Barnabás is, Gergővel. Felhívtuk Bencét.

– Hello, itt vagyunk a kastélynál. Látod, hogy merre jár Rudolf? – kérdeztem.

– Igen, menjetek be a kastélyba, aztán le a pincébe, ott van éppen és a láda zárját babrálja… Siessetek!

Naná, hogy siettünk! Gusztáv és Gergő loholtak legelöl, mutatták az utat. Berontottunk a pincébe.

– Rudolf, te gonosz, sötétlelkű, anyaszomorító! – kiáltott Barnabás – Azonnal add ide a kulcsot!

Rudolf gúnyosan vigyorgott ránk.

– Na nézd csak, itt az egész díszes társaság, akiket csak így becézek magamban: lúzerek klubja… Nem akadályozhattok meg benne, hogy enyém legyen apánk kincse!

Elfordította a kulcsot a zárban, mielőtt még bármit tehettünk volna. A zár nagyot kattant és a láda fedele hátra csapódott. A ládából óriási fényesség tört elő, aztán füst szállt fel. Rudof hátrahőkölt rémületében, de bevallom, mi is megijedtünk. Most mi lesz?

A felszálló füst hamarosan alakot öltött és egy szellem lebegett előttünk. Tudjátok, pont olyan, mint az Aladdinban a csodalámpa szelleme, csak ez egy láda– szellem volt…

– Na, végre, hogy kijöhettem már! – dohogta. – Itt ülök bezárva már mióta… Mit kívántok?

–Szervusz, kedves láda szelleme, – mézesmázoskodott Rudolf – szeretném megnézni, milyen kincs van a ládában!

A szellem erre hahotázni kezdett.

– Nem úgy van ám az, te kis kótyomfitty királyfi! Azt ki kell érdemelni!

– Igen? És hogyan?

– Apátok megmondta, amikor rám bízta a kincs őrzését: itt van ez a találós kérdés, erre a papírra felírva. Csak annak a fiamnak add oda a kincset, amelyik a találós kérdést megoldja!

– Nagyszerű – lelkendezett Rudolf, mert rettentő magabiztos volt a tudását illetően. – Halljuk a kérdést.

 

A szellem kicsit kotorászott a zsebében, aztán egy fecnit halászott elő. Hangosan felolvasta, ami rajta állt:

„Minél többet odaadsz belőle, annál több lesz neked. Többet ér aranynál, ezüstnél, bármely drága kincsnél, de ára nincsen, megvenni nem lehet. Olyan az embernek, mint a levegő. Mi az?”

 

Rudolf törte a fejét. Mi is… Aztán kipattant a fejemből egy megoldás. Kíváncsi vagyok, ti is kitaláljátok– e? Ha igen, utána elmesélem, hogy mi történt még…

 

Legközelebb június 30.-án jelentkezünk. 

 

Sok puszi: Borka

A bejegyzés trackback címe:

https://fogadjelmese.blog.hu/api/trackback/id/tr522985524

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása