Fogadjelmese

Szia! Itt most Bence, Borka és Barnabás posztjait olvashatod. Egy elvarázsolt világban vagyunk, mert meg kell mentenünk a Fogadd El virágot. Gyere te is, és segíts nekünk! Hogyan? Idejében megtudod!

Játékszabályzat

Ha szeretnél nyerni, kattints ide, és ismerd meg a "Fogadjelmese" játék szabályait!

Facebook

Friss topikok

  • Fekete Sámuel: @szemet: ja én is valami ilyest gyanítok. De persze olyan homályos ez a csipkerózsika-mese. @Foga... (2011.05.13. 01:43) A Törpe felbukkanása

A palota kapujában

2011.09.08. 08:45 - Fogadjel Borka

Sziasztok drága barátaink!

 
Itt ismét Borka. Barnabás megadta nekem a szót, mivel – ahogy mondta – ismét én nem viselkedtem jól, úgyhogy írjam is le, mi történt… Az „ismét”-et kissé túlzásnak tartom, de azért belátom, hibáztam a múltkor, amikor elfogadtam a szép lánytól a szendvicset. De hát, eléggé éhes voltam, sokat gyalogoltunk és elfeledtem, mit is írt a Törpe: „Vigyázzatok: semmilyen ételt vagy italt ne fogadjatok el, különben nagy bajba kerültök!”
Nos, nekem azért sikerült nagy bajba kerülnöm, miután beleharaptam a szendvicsbe. Hogy mit éreztem pontosan?
Hirtelen hatalmas közöny szállt meg és egy belső hang azt súgta: minek ez az egész kínlódás, menj haza inkább! Mindent kitörölt az agyam, az eddigi küzdelmeinket, a Fogadjel Virágot, a szirmokat, mindent. Csak azt éreztem, hogy el akarok innen menni.
Barnabás és Bence próbáltak meggyőzni, de hamar rájöttek, hogy nem mennek sokra így.
– Pedig már olyan közel volt a cél! – szomorkodott Bence.
– Bizony, szomorú, hogy Borka épp most  lett ilyen furcsa… Mit tegyünk?
Sokat töprengtek, mígnem Bencének eszébe jutott valami:
– Figyelj csak, emlékszel a három kincsre, amelyeket a kastélyban a ládából megszereztünk?
– Persze – bólintott Barnabás – a korona, a könyv és a tölcsér.
– A könyvnek pedig az volt a csodálatos képessége, hogy bármilyen helyzetben képes bölcs tanácsokat adni az olvasójának. Mit szólnál, ha felhívnánk Gergőt, hogy segítsen nekünk, adjon tanácsot a könyv segítségével, hogy mit tegyünk Borkával.
– Remek ötlet! Remélem, elmentettem Gergő számát…
Csodák csodájára, és a mi legnagyobb szerencsénkre telefonjában nemcsak Gergő száma volt ott, de mindenkié, akivel eddig csak találkoztunk az utunk során. Barnabás már hívta is Gergőt és elmagyarázta neki, hogy mi a helyzet. Gergő pedig szaladt, hogy megkérdezze a bölcs csodakönyvet, hogy mi a teendő ilyen esetben, amikor valaki egy elvarázsolt szendvicstől furcsán kezd viselkedni…
Nos, a könyv a furcsa helyzetre furcsa tanácsot adott: „Állítsátok fejjel lefelé!” Barnabás és Bence nem igazán tudta, hogy ez jó lesz-e valamire, de gondolhatjátok, hogy szíves-örömes fejtetőre állítottak. És akkor szép lassan elkezdett kitisztulni a fejem… Már egyáltalán nem éreztem a késztetést, hogy hazamenjek és egy idő után tiltakozni kezdtem:
– Hé, mit csináltok, eresszetek el és menjünk tovább! Hosszú út áll még előttünk… – A fiúk erre úgy megörültek, hogy majdnem fejre ejtettek…
– Mi történt? – kérdeztem, amikor végre a saját lábamon álltam a földön.
– Kissé megkergültél, de aztán fejre állítottunk és így ismét megfordultak a fejedben a gondolatok. Hála Gergő csodakönyvének, megtaláltuk az elvarázsolt szendvics ellenszerét… – magyarázta lelkesen Bence.
– Hozzátenném, hála neked, kedves húgom, sikeresen elbuktuk az állhatatosság próbáját… - mondta szemrehányóan Barnabás. – Nem tudom, mit fog szólni ehhez a Törpe…
– Azt mondom, hogy jó lenne, ha nem vacakolnátok már itt tovább – csattant fel egy ismerős hang a hátunk mögött. Hátra fordultunk és láttuk, hogy a Törpe csípőre tett kézzel néz ránk. – Szerencsére csak egyikőtök esett csapdába, és a másik kettő volt elég állhatatos, hogy kimentse. Ezért végső soron a próbát kiálltátok, nemde? És most csipkedjétek magatokat, hogy mielőbb a tündér palotájához érjetek. Gyerünk, gyerünk! – Azzal el is tűnt a szemünk elől, de előtte még a lábunk elé hullajtott egy virágszirmot.
– Remek – vigyorgott Barnabás. – Szigorú a Törpicsek, de legalább igazságos. Irány a tündér palotája!
Elindultunk és egy napra rá megérkeztünk a palota kapujához. A kapu zárva volt, rajta hatalmas vaslakat. Sehol egy teremtett lélek.
– És most? – kérdezte Bence.
– Várjatok csak, előveszem a varázs tölcsért és a fülembe teszem, hátha hallok valamit, ami segítségünkre lehet! – javasoltam. A varázstölcsér ezúttal is segítségünkre volt. Ezt hallottam:
„Megmenekült a kis nyavalyás, de minden hiába. Hadseregem védi a várat. A tündért senki sem szabadíthatja ki, csak ha képes olyan összefogást létrehozni, ami még nem volt ebben a birodalomban… de ez a veszély nem fenyeget…”
– Semmi kétség, a gonosz banya gondolatait hallottam, aki a mérgezett szendvicseket is nekünk adta! – magyaráztam a fiúknak, miután elmondtam a hallottakat is.
– Mit tegyünk? – kérdezte Barnabás. – Hogyan győzzük le?
– Sereget kell szerveznünk! – ragyogott fel Bence szeme. – Méghozzá egy különlegesen erős sereget, aki képes legyőzni minden gonoszt!
– De hát, hol találunk ilyen sereget?? – kérdeztem.
Rátok számíthatunk? Minden segítség jól jöhet! Kérlek, írjatok mielőbb
 
Köszönettel, a végső összecsapás előtt:
 
Borka (+B+B)

A bejegyzés trackback címe:

https://fogadjelmese.blog.hu/api/trackback/id/tr313210681

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása